OFERTA CURRICULARA  A ȘCOLII GIMNAZIALE  NR. 1 DEJ

Oferta curriculară  urmăreşte ca în fiecare an şcolar să se folosească cu randament maxim resursele umane şi materiale în scopul de a răspunde nevoilor şi intereselor elevilor şi părinţilor, prin:

  •           existenţa unui curriculum nucleu aplicat creativ, conform metodologiei în vigoare;
  •           programe CDŞ elaborate de cadrele didactice în funcţie de opţiunile elevilor
  •           aplicarea unor strategii adecvate nivelului elevilor şi a unui demers didactic informativ-formativ;
  •           pregătirea suplimentară a elevilor pentru examene, concursuri, olimpiade;
  •           desfăşurarea unor activităţi extracurriculare atractive;

Şcoala Gimnazială Nr. 1 Dej are  o ofertă educaţională diversificată şi de calitate care să asigure atingerea standardelor de învăţare şi promovare a valorilor europene într-un climat de siguranţă fizică şi psihică.

O gamă largă de activităţi şcolare şi extraşcolare pot valorifica şi dezvolta talentele şi interesele specifice elevilor şi vor contribui esenţial la formarea lui ca personalitate echilibrată şi armonioasă, capabilă să trăiască într-o lume modernă şi polivalentă.

Consiliul Profesoral al școlii elaboreaza oferta educaționala pornind în primul rand de la finalitatile si obiectivele nivelurilor de invatamant, care se pot concretiza pentru fiecare nivel dupã cum urmeaza:

INVATAMANTUL PRIMAR  urmareste:

  • Asigurarea educatiei elementare pentru toti copiii;
  • Formarea personalitatii copiilor in functie de nivelul si ritmul lor de dezvoltare;
  • Inzestrarea elevului cu cunostinte, capacitate, abilitati care sa stimuleze raportarea efectiva si creativa la mediul social si natural, sa permita continuarea educatiei.

INVATAMANTUL GIMNAZIAL urmareste:

  • Formarea la elevi a capacitatii de a comunica eficient în situatii reale;
  • Formarea si dezvoltarea capacitatii de adaptare si integrare în comunitate;
  • Formarea atitudinilor de toleranta, responsabilitate, solidaritate, prietenie etc;
  • Asigurarea unei orientari scolare si profesionale optime, tinand cont de aspiratiile si aptitudinile elevilor;
  • Formarea capacitatilor si a motivatiilor necesare învatarii in conditiile unei societati in schimbare.

Rezultatele invatarii urmarite în școala noastră la sfarșitul ciclului gimnazial sunt în concordanța cu obiectivele urmatoare:

  1. – elevii sa demonstreze ca au gandire creativa (evaluarea, utilizarea unor strategii proprii pentru evaluarea problemelor, a diferitelor situatii în contexte sociale diferite);
  2. – sa foloseasca diferite modalitati de comunicare in situatii reale prin citit, scris, calcul, formarea deprinderilor de comunicare sociala, verbala, folosirea corecta si eficienta a codurilor, limbajelor, terminologiei, diferitelor domenii ale cunoaºterii;
  3. – sa înteleaga sensul apartenentei la diverse tipuri de comunitati prin participarea la viata sociala a clasei, a scolii, a comunitatii locale, sa identifice drepturile si responsabilitatile care le revin in calitate de membrii ai comunitatii scolare si ai tarii;
  4. – sa–si insuseasca si sa demonstreze capacitatea de adaptare la diferite situatii prin folosirea unui limbaj corect si instrumente variate în transmiterea ideilor, experientelor, sentimentelor, sa dobandeasca si sa demonstreze capacitatea de lucru în echipa, capacitatea de a respecta opinia fiecãruia;
  5. – sa participe constient la construirea unei vieti de calitate prin formarea, dezvoltarea spiritului de prietenie, toleranta, responsabilitate, formarea deprinderilor pentru o viata sanatoasa, echilibrata; cunoasterea mediului inconjurator si necesitatea protejarii acestuia; cultivarea sensibilitatii fata de valorile estetice si artistice; cunoasterea si respectarea drepturilor copilului, drepturilor  omului;
  6. – sa cunoasca , sa inteleaga si sa utilizeze tehnologiile folosite in viata cotidiana, sa înteleaga, sa perceapa consecintele dezvoltarii stiintei si tehnologiei asupra omului si a mediului inconjurator;
  7. – sa-si dezvolte capacitatile de investigare, sa-si valorifice propria experienta prin deprinderea, formarea unei conduite de munca intelectuala, a capacitatii de explorare a realitatii inconjuratoare si adaptare la aceastã realitate, formarea dorintei de realizare personala si sociala prin dobandirea unei culturi a efortului fizic si intelectual;
  8. – elevii sa-si insuseasca un set de valori individuale si sociale care sa le asigure competenta in sustinerea propriilor optiuni, in intelegerea modului în care mediul social  influenteaza ideile proprii si comportamentul, situatiilor care sa asigure  nu numai realizarea unor planuri personale, ci si motivarea continua.

Pentru a asigura realizarea obiectivelor propuse, pornind de la contextul socio-economic al zonei în care se aflã scoala, de la situatia familiilor elevilor si atitudinea acestora fata de scoala, de la resursele umane si materiale ale scolii, consiliul profesoral a propus elevilor si parintilor un pachet de activitati optionale .

 Curriculumul pentru disciplina opţională nu constituie obiectul evaluărilor externe, naţionale, dar autorii curriculumului reflectă această componentă care cuprinde recomandări generale cu privire la evaluarea rezultatelor şcolare la cursul opţional respectiv. Finalităţile vizate pentru evaluarea unui curs opţional sunt: motivaţia, accentul plasat pe modalitatea realizării produsului şcolar, valorificarea potenţialului individual, capacitatea de comunicare, adaptare.

 Evaluarea poate fi: interna, externa, formativa si sumativa, prin metode traditionale, prin metode alternative, prin alcatuirea portofoliului elevilor. Evaluarea disciplinei optionale va fi realizata prin folosirea preponderenta a metodelor alternative de evaluare si observarea sitematica a comportamentului elevului prin : fisa de evaluare,  scara de clasificare, lista de control, verificare, proiectul, portofoliul, evaluarea.

 Evaluarea va fi initiala, continua si sistematica, prin elaborarea de teste functionale, portofolii tematice, autoevaluarea prin proiecte tematice, lucrari scrise, examinare frontala, participare la jocuri interactive in timpul orei, elaborarea unor eseuri.

Centralizare propuneri Optionale 

An scolar 2021-2022

Clasa a V-a  Clasa a VI-a  Clasa a VII-a  Clasa a VIII-a 
1. Limba si comunicare Todorut Carmen Lectura și abilitățile de viață  VI D Todorut Carmen Lectura și abilitățile de viață  VII D Todorut Carmen Lectura și abilitățile de viață  VIII A
Daniela Miclea Educație prin film Daniela Miclea Lectura și abilitățile de viață VI A Daniela Miclea Educație prin film VII A/ VII B
Muresan Alina English Goes Digital intensiv engleza Muresan Alina Write&Share intensiv engleza Muresan Alina English Through Drama intensiv engleza Muresan Alina Study Break intensiv engleza
Muresan Alina/Bontidan Liliana Create&Share- redactare de proiecte prin aplicatii online Muresan Alina/Bontidan Liliana Create&Share- redactare de proiecte prin aplicatii online Muresan Alina/Bontidan Liliana Create&Share- redactare de proiecte prin aplicatii online
 Dit Monica Sur la scene francophone Dit Monica Sur la scene francophone Dit Monica Sur la scene francophone
Marc Bodor Eva Literatură pentru copii  (Gyermekirodalom) linia maghiara Marc Bodor Eva Cultura populară și literatura (Népi kultúra és irodalom) linia maghiara Marc Bodor Eva Comunicare și dramă  (Kommunikáció és dráma) linia maghiara
Kiss Tunde Jocuri şi comunicare în limba maghiară” V A/ V B
2. Matematica si stiinte ale naturii Gozner Karoly Educatie ecologica si de protectie a mediului (linia maghiara) Gozner Karoly Educatie ecologica si de protectie a mediului (linia maghiara) Gozner Karoly Educatie ecologica si de protectie a mediului (linia maghiara)
Catarau Simona Mathepractica VIII A
Nedelca Mihaela ” Matematica-Stiinta universala” VII B/ VII C
Szentandrasi Laszlo Sah V D linia maghiara Szentandrasi Laszlo Sah VI D linia maghiara Szentandrasi Laszlo Complemente de matematica VII D linia maghiara Szentandrasi Laszlo Matematica plus VIII D linia maghiara
Baraian Laurenta Incursiune in lumea stiintelor – interdisciplinar
Danuta Mihaila Mai aproape de stele”-noțiuni de astronomie VI A  Danuta Mihaila Mai aproape de stele”-noțiuni de astronomie VII A 
3. Om si societate Ilies Mirela Curiozitati ale Terrei Ilies Mirela Curiozitati ale Terrei Ilies Mirela Curiozitati ale Terrei
Albinetz Cristina ISTORIE ORALĂ: ISTORIE TRAITĂ – ISTORIE POVESTITĂ 
Eszenyei Farkas Gabor MITURI SI LEGENDE GRECO-ROMAN – Clasa a V-a (linia maghiara) Eszenyei Farkas Gabor ISTORIE ORALĂ: ISTORIE TRAITĂ – ISTORIE POVESTITĂ – Clasa a VI-A (linia maghiara) Eszenyei Farkas Gabor Istorie locală: Câmpia Transilvaniei – Clasa a VII-A (linia maghiara)
Suarasan Adina Mituri si legende greco-romane
4. Arte Bogdan Anca/ Miclea Daniela Literatura si arta
5. Educatie fizica si sport Kalmar Ilonte Șahul – sportul minții, clasa a VI- a A
Cristi Man Volei ( băieti+fete )
6. Tehnologii
7. Consiliere si orientare Livia Smotzer „PREGATITI PENTRU VIATA” VI C Sipos Cristina PREGĂTIȚI PENTRU VIAȚĂ.EDUCAȚIE PENTRU VIAȚĂ ȘI COMUNITATE . VII A

Oferta extracurriculara

  1. Extinderea activitatilor instructiv – educative in spatiul extrascolar;
  2. Organizarea de pregatiri suplimentare pentru prevenirea esecului scolar si obtinerea performantei;
  3. Organizarea de excursii tematice de 1 – 2 zile ;
  4. Participarea elevilor la spectacole de teatru, muzica,divertisment;
  5. Organizarea de serbări, concursuri, serate pe diferite teme si cu diferite ocazii, sesiuni de comunicari știintifice;
  6. Organizarea unor manifestari stiintifice si artistice cu diferite ocazii:Ziua Nationala a Romaniei, Ziua Culturii Nationale,Ziua Educatiei,Targuri de produse traditionale,etc.;
  7. Discutii, dezbateri cu invitati din diferite domenii de activitate;
  8. Participarea elevilor în activitați redacționale și publicitare.-Revista școlii.
  9. Cercul de pictură.